pre B2
Μαθησιακοί Στόχοι για το
Επίπεδο: E’ class (B1 + )
Οι γλωσσικές δεξιότητες που περιγράφονται παρακάτω αντιστοιχούν
στα επίπεδα Β1+ & Β2 του Κοινού Ευρωπαϊκού Πλαισίου για τις Γλώσσες Συμβούλιο της Ευρώπης.
ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ
Ο μαθητής / Η μαθήτρια θα μπορεί να διαβάσει και να κατανοήσει:
- το γενικό νόημα και κάποιες λεπτομέρειες από ένα άρθρο για το Λονδίνο
- το περιεχόμενο κάθε παραγράφου ενός κειμένου από ένα μουσικό περιοδικό
- συγκεκριμένες πληροφορίες μέσα από απαντήσεις σε FAQs ( συχνές ερωτήσεις) από μια ιστοσελίδα για τη φυλή Moken
- το γενικό νόημα και κάποιες λεπτομέρειες από ένα κείμενο για μια εργασία πάνω στην ιστορία του σινεμά
- τη συνοχή ενός κειμένου για ταυρομαχίες (διαλέγοντας προτάσεις που λείπουν)
- το περιεχόμενο κάθε παραγράφου και πιο εξειδικευμένη πληροφόρηση από ένα κείμενο για την «πράσινη» μόδα
- το περιεχόμενο των παραγράφων ενός κειμένου από ιστοσελίδα για Slow Food συγκεκριμένες πληροφορίες από γράμματα που ζητούν συμβουλές
- συγκεκριμένες πληροφορίες από ένα απόσπασμα ενός ιστορικού βιβλίου
ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ & ΧΡΗΣΗ ΛΕΞΙΛΟΓΙΟΥ
Όσον αφορά το λεξιλόγιο, ο μαθητής / η μαθήτρια θα μπορεί:
- να κατανοεί το νόημα μιας λέξης από τα συμφραζόμενα
- να χρησιμοποιεί εκφράσεις της καθομιλουμένης σε επίπεδο Β1+
- να κατανοεί τις διαφορές ανάμεσα σε λέξεις που μοιάζουν μεταξύ τους
- να σχηματίζει παράγωγα λέξεων
- να χρησιμοποιεί προθέσεις
- να χρησιμοποιεί σύνθετες λέξεις με το ‘hand’, εκφράσεις με το ‘home’, ‘have’, ‘see’, ‘work’, ‘get’, ‘put’, ‘mind’
- να χρησιμοποιεί τα phrasal verbs με τα ρήματα: bring, throw, live, pass, make
ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ
Ο μαθητής / Η μαθήτρια θα μπορεί να κατανοεί και να χρησιμοποιεί τις παρακάτω γλωσσικές δομές:
- τους εξής χρόνους: present simple, present continuous, present perfect – simple & continuous, past simple, past continuous, past perfect – simple & continuous, future simple, future continuous, future perfect – simple & continuous, ‘be going to’ present simple & continuous with a future meaning
- qualifiers όπως: quite, rather, so, such, too, very, enough, like/as
- τα used to και would
- καταφατικές και αρνητικές απαντήσεις με ‘So do I, Neither do I, etc
- πλάγιο λόγο
- συγκριτικό και υπερθετικό βαθμό επιθέτων και επιρρημάτων
- απαρέμφατα και ρήματα με κατάληξη –ing
- ρήματα με δύο αντικείμενα
- inversion
- όλα τα βοηθητικά (modal) ρήματα
- αναφορικές αντωνυμίες και επιρρήματα
- αναφορικές προτάσεις
- παθητική φωνή
- causative form
- υποθετικό λόγο
- question tags
- συνδέσμους και πως χρησιμοποιούνται σε διαφορετικά είδη προτάσεων
ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ
Όταν ακούει συνομιλία ή μονόλογο ζωντανά ή στο ραδιόφωνο ή στην τηλεόραση, ο μαθητής / η μαθήτρια μπορεί να καταλάβει:
- το γενικό νόημα και τις λεπτομέρειες από καθημερινούς διαλόγους σε Britain English
- ό,τι ακούει και να συμπληρώνει πληροφορίες ή να κρατάει σημειώσεις
- συγκεκριμένο λεξιλόγιο από σύντομους διαλόγους σε American English
- συνομιλία για ένα έργο που κάποιοι έχουν δει πρόσφατα
- τις λεπτομέρειες και την ουσία από μια συνέντευξη σε American English
- μια συνέντευξη έτσι ώστε να μπορεί να απαντήσει σωστά σε δηλώσεις ή ερωτήσεις
- τη σχέση μεταξύ δυο ομιλητών σε σύντομους διαλόγους
- το γενικό νόημα και τις λεπτομέρειες από μια συνέντευξη με έναν άντρα που φιλοξενεί ένα πρόγραμμα μαγειρικής
- το γενικό νόημα και τις λεπτομέρειες από διαλόγους σε διαφορετικές καταστάσει
ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ
Ο μαθητής / Η μαθήτρια θα μπορεί να επικοινωνήσει προφορικά με άλλους ανθρώπους. Συγκεκριμένα θα μπορεί:
- να επικοινωνεί με κάποιον δίνοντας προσωπικές πληροφορίες
- να ανταλλάσει ιδέες με κάποιον και να καταλήγουνε σε μια απόφαση μαζί
- να συγκρίνει φωτογραφίες και να εκφράζει προτίμηση αιτιολογώντας το
- να ζητά πληροφορίες και να αποφασίζει για κάτι
- να καταλήγει σε συμφωνία μετά από διαπραγματεύσεις
- να εκφράζει τη γνώμη του/της και να δίνει πληροφορίες
- να περιγράφει ένα μέρος, διακοπές, εμπειρίες κ.λπ.
- να βοηθά στην επίλυση προβλημάτων εκφράζοντας τη γνώμη του/της
- να περιγράφει μέρη στα οποία μπορεί να φάει και μετά να δηλώνει την προτίμηση του/της
- να κάνει ερωτήσεις για να ανακαλύψει τι πρόβλημα υπάρχει και να δίνει λύσεις
- να ανταλλάσει ιδέες με κάποιον για να αγοράσουνε souvenirs
- να απαντά ερωτήσεις για το αν συνηθίζει να διαβάζει βιβλία και τι κάνουν και άλλοι νέοι στη χώρα του/της
- να κάνει υποθέσεις για το πώς αισθάνονται κάποιοι άνθρωποι που βλέπει σε φωτογραφίες ή τι έχει συμβεί
- να κατασκευάζει φανταστικές καταστάσεις που βασίζονται σε φωτογραφικό υλικo
ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ
Ο μαθητής / Η μαθήτρια μπορεί να εκφραστεί χρησιμοποιώντας γραπτό λόγο. Συγκεκριμένα μπορεί να γράψει:
- ένα άρθρο στο οποίο περιγράφει ένα τόπο
- ένα φιλικό γράμμα στο οποίο δίνει οδηγίες
- μια έκθεση στην οποία διαμαρτύρεται για τις παραδόσεις της χώρας του/της
- μια κριτική για ένα έργο που του/της αρέσει, λέγοντας γιατί και προτείνοντας το
- μια έκθεση στην οποία δίνει τη γνώμη του/της για τα ζώα που χρησιμοποιούνται ως μέσα διασκέδασης
- ένα γράμμα σε έναν εκδότη μιας εφημερίδας, εκφράζοντας τις απόψεις του/της για ένα προγραμματισμένο σχέδιο για τη διάσωση του περιβάλλοντος και να κάνει συγκεκριμένες προτάσεις
- ένα φιλικό γράμμα ζητώντας πληροφορίες για ένα οικολογικό σαββατοκύριακο και να εκφράσω την προτίμηση του/της
- μια ενδιαφέρουσα ιστορία για ένα ηφαίστειο, ξεκινώντας με μια πρόταση που του/της έχει δοθεί
- ένα άρθρο για το σχολικό περιοδικό στο οποίο κάνει προτάσεις για το πώς να βελτιωθεί το σχολείο
- μια αναφορά στον διευθυντή για ένα φεστιβάλ φαγητού και να προτείνει μια μελλοντική εκδήλωση
- ένα email σ’ένα φιλο/φίλη δίνοντας συμβουλές για βίαιη παρενόχληση
- μια ενδιαφέρουσα ιστορία για ένα ταξίδι, ξεκινώντας με μια συγκεκριμένη πρόταση που του/της έχει δοθεί
- μια έκθεση για το ρόλο της γυναίκας στην κοινωνία σήμερα
- ένα τυπικό email στο οποίο ζητάει πληροφορίες
- ένα γράμμα σε έναν εκδότη μιας εφημερίδας με μια πρόταση για την ανέγερση ενός πολυχώρου και ψυχαγωγίας