pre B2

Μαθησιακοί Στόχοι για το

Επίπεδο: E’ class (B1 + )
 

Οι γλωσσικές δεξιότητες που περιγράφονται παρακάτω αντιστοιχούν

στα επίπεδα Β1+ & Β2 του Κοινού Ευρωπαϊκού Πλαισίου  για τις Γλώσσες  Συμβούλιο της Ευρώπης.

 

ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ

Ο μαθητής / Η μαθήτρια θα μπορεί να διαβάσει και να κατανοήσει:

  • το γενικό νόημα και κάποιες λεπτομέρειες από ένα άρθρο για το Λονδίνο
  • το περιεχόμενο κάθε παραγράφου ενός κειμένου από ένα μουσικό περιοδικό
  • συγκεκριμένες πληροφορίες μέσα από απαντήσεις σε FAQs ( συχνές ερωτήσεις) από μια ιστοσελίδα για τη φυλή Moken
  • το γενικό νόημα και κάποιες λεπτομέρειες από ένα κείμενο για μια εργασία πάνω στην ιστορία του σινεμά
  • τη συνοχή ενός κειμένου για ταυρομαχίες (διαλέγοντας προτάσεις που λείπουν)
  • το περιεχόμενο κάθε παραγράφου και πιο εξειδικευμένη πληροφόρηση από ένα κείμενο για την «πράσινη» μόδα
  • το περιεχόμενο των παραγράφων ενός κειμένου από ιστοσελίδα για Slow Food συγκεκριμένες πληροφορίες από γράμματα που ζητούν συμβουλές
  • συγκεκριμένες πληροφορίες από ένα απόσπασμα ενός ιστορικού βιβλίου

ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ  & ΧΡΗΣΗ ΛΕΞΙΛΟΓΙΟΥ

Όσον αφορά το λεξιλόγιο, ο μαθητής / η μαθήτρια θα μπορεί:

  • να κατανοεί το νόημα μιας λέξης από τα συμφραζόμενα
  • να χρησιμοποιεί εκφράσεις της καθομιλουμένης σε επίπεδο Β1+
  • να κατανοεί τις διαφορές ανάμεσα σε λέξεις που μοιάζουν μεταξύ τους
  • να σχηματίζει παράγωγα λέξεων
  • να χρησιμοποιεί προθέσεις
  • να χρησιμοποιεί σύνθετες λέξεις με το ‘hand’, εκφράσεις με το ‘home’, ‘have’, ‘see’, ‘work’, ‘get’, ‘put’, ‘mind’
  • να χρησιμοποιεί  τα phrasal verbs με τα ρήματα: bring, throw, live, pass, make

 

ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ

Ο μαθητής / Η μαθήτρια θα μπορεί  να κατανοεί και να χρησιμοποιεί τις παρακάτω γλωσσικές δομές:

  • τους εξής χρόνους: present simple, present continuous, present perfect – simple & continuous, past simple, past continuous, past perfect – simple & continuous, future simple, future continuous, future perfect – simple & continuous, ‘be going to’ present simple & continuous with a future meaning
  • qualifiers όπως: quite, rather, so, such, too, very, enough, like/as
  • τα used to και would
  • καταφατικές και αρνητικές  απαντήσεις με ‘So do I, Neither do I, etc
  • πλάγιο λόγο
  • συγκριτικό και υπερθετικό βαθμό επιθέτων και επιρρημάτων
  • απαρέμφατα και ρήματα με κατάληξη –ing
  • ρήματα με δύο αντικείμενα
  • inversion
  • όλα τα βοηθητικά (modal) ρήματα
  • αναφορικές αντωνυμίες και επιρρήματα
  • αναφορικές προτάσεις
  • παθητική φωνή
  • causative form
  • υποθετικό λόγο
  • question tags
  • συνδέσμους και πως χρησιμοποιούνται σε διαφορετικά είδη προτάσεων

ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ

Όταν ακούει συνομιλία ή μονόλογο ζωντανά ή στο ραδιόφωνο ή στην τηλεόραση, ο μαθητής / η μαθήτρια μπορεί να καταλάβει:

  • το γενικό νόημα και  τις λεπτομέρειες από καθημερινούς διαλόγους σε Britain English
  • ό,τι ακούει και να συμπληρώνει πληροφορίες ή να κρατάει σημειώσεις
  • συγκεκριμένο λεξιλόγιο από σύντομους διαλόγους σε American English
  • συνομιλία για ένα έργο που κάποιοι έχουν δει πρόσφατα
  • τις λεπτομέρειες και την ουσία από μια συνέντευξη σε American English
  • μια συνέντευξη έτσι ώστε να μπορεί να απαντήσει σωστά σε δηλώσεις ή ερωτήσεις
  • τη σχέση μεταξύ δυο ομιλητών σε σύντομους διαλόγους
  • το γενικό νόημα και τις λεπτομέρειες από μια συνέντευξη με έναν άντρα που φιλοξενεί ένα πρόγραμμα μαγειρικής
  • το γενικό νόημα και τις λεπτομέρειες από διαλόγους σε διαφορετικές καταστάσει

ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ

Ο μαθητής / Η μαθήτρια θα μπορεί  να επικοινωνήσει προφορικά με άλλους ανθρώπους. Συγκεκριμένα θα μπορεί:

  • να επικοινωνεί με κάποιον δίνοντας προσωπικές πληροφορίες
  • να ανταλλάσει ιδέες με κάποιον και να καταλήγουνε σε μια απόφαση μαζί
  • να συγκρίνει φωτογραφίες και να εκφράζει προτίμηση αιτιολογώντας το
  • να ζητά  πληροφορίες και να αποφασίζει για κάτι
  • να καταλήγει σε συμφωνία μετά από διαπραγματεύσεις
  • να εκφράζει τη γνώμη του/της και να δίνει πληροφορίες
  • να περιγράφει ένα μέρος, διακοπές, εμπειρίες κ.λπ.
  • να βοηθά στην επίλυση προβλημάτων εκφράζοντας τη γνώμη του/της
  • να περιγράφει μέρη στα οποία μπορεί να φάει και μετά να  δηλώνει την προτίμηση του/της
  • να κάνει ερωτήσεις για να ανακαλύψει τι πρόβλημα υπάρχει και να δίνει λύσεις
  • να ανταλλάσει ιδέες με κάποιον για να αγοράσουνε souvenirs
  • να απαντά ερωτήσεις για το αν συνηθίζει να διαβάζει βιβλία και τι κάνουν και άλλοι νέοι στη χώρα του/της
  • να κάνει υποθέσεις για το πώς αισθάνονται κάποιοι άνθρωποι που βλέπει σε φωτογραφίες ή τι έχει συμβεί
  • να κατασκευάζει φανταστικές καταστάσεις που βασίζονται σε φωτογραφικό υλικo

ΠΑΡΑΓΩΓΗ  ΓΡΑΠΤΟΥ  ΛΟΓΟΥ

Ο μαθητής / Η μαθήτρια μπορεί να εκφραστεί χρησιμοποιώντας γραπτό λόγο. Συγκεκριμένα μπορεί να γράψει:

  • ένα άρθρο στο οποίο περιγράφει ένα τόπο
  • ένα φιλικό γράμμα στο οποίο δίνει οδηγίες
  • μια έκθεση στην οποία διαμαρτύρεται για τις παραδόσεις της χώρας του/της
  • μια κριτική για ένα έργο που του/της αρέσει, λέγοντας γιατί και προτείνοντας το
  • μια έκθεση στην οποία δίνει τη γνώμη του/της για τα ζώα που χρησιμοποιούνται ως μέσα διασκέδασης
  • ένα γράμμα σε έναν εκδότη μιας εφημερίδας, εκφράζοντας τις απόψεις του/της για ένα  προγραμματισμένο σχέδιο για τη διάσωση του περιβάλλοντος και να κάνει συγκεκριμένες προτάσεις
  • ένα φιλικό γράμμα ζητώντας πληροφορίες για ένα οικολογικό σαββατοκύριακο και να εκφράσω την προτίμηση του/της
  • μια ενδιαφέρουσα ιστορία για ένα ηφαίστειο, ξεκινώντας με μια πρόταση που του/της έχει δοθεί
  • ένα άρθρο για το σχολικό περιοδικό στο οποίο κάνει προτάσεις για το πώς να βελτιωθεί το σχολείο
  • μια αναφορά στον διευθυντή για ένα φεστιβάλ φαγητού και να προτείνει μια μελλοντική εκδήλωση
  • ένα email σ’ένα φιλο/φίλη δίνοντας συμβουλές για βίαιη παρενόχληση
  • μια ενδιαφέρουσα ιστορία για ένα ταξίδι, ξεκινώντας με μια συγκεκριμένη πρόταση που του/της έχει δοθεί
  • μια έκθεση για το ρόλο της γυναίκας στην κοινωνία σήμερα
  • ένα τυπικό email στο οποίο ζητάει πληροφορίες
  • ένα γράμμα σε έναν εκδότη μιας εφημερίδας με μια πρόταση για την ανέγερση ενός πολυχώρου και ψυχαγωγίας