d' class (B1)
Μαθησιακοί Στόχοι για το
Επίπεδο: Β1
Οι γλωσσικές δεξιότητες που περιγράφονται παρακάτω αντιστοιχούν
στα επίπεδα Β1 του Κοινού Ευρωπαϊκού Πλαισίου για τις Γλώσσες Συμβούλιο της Ευρώπης.
ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ
Ο μαθητής /Η μαθήτρια θα μπορεί να κατανοήσει:
- το κύριο θέμα ενός κειμένου διαβάζοντας γρήγορα
- το γενικό νόημα ενός κειμένου και να βρίσκει συγκεκριμένες πληροφορίες σε ένα κείμενο αυτά που λέγονται ξεκάθαρα και αυτά που υπονοούνται
- το περιεχόμενο και τις λεξιλογικές λεπτομέρειες μεγάλων κειμένων (450 – 500 λέξεις)
- τη δομή ενός κειμένου και το περιεχόμενο κάθε παραγράφου
- τη συνοχή ενός κειμένου συμπληρώνοντας τις προτάσεις που λείπουν
ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ & ΧΡΗΣΗ ΛΕΞΙΛΟΓΙΟΥ
Όσον αφορά το λεξιλόγιο, ο μαθητής / η μαθήτρια θα μπορεί:
- να κατανοεί την σημασία των λέξεων που δεν γνωρίζει από τα συμφραζόμενα
- να κατανοεί τα phrasal verbs με τα ρήματα: go, come, get, move, put, look, run, stand
- να αντιλαμβάνεται τη διαφορά των λέξεων που μοιάζουν μεταξύ τους
- να σχηματίζει παράγωγα λέξεων
- να κατανοεί ποιες προθέσεις πάνε με συγκεκριμένες λέξεις
- να χρησιμοποιεί εκφράσεις με τα: make, go, set, change, good, real
- να σχηματίζει λέξεις χρησιμοποιώντας προθέματα και καταλήξεις
- να χρησιμοποιεί εκφράσεις της καθομιλουμένης καθώς και το λεξιλόγιο ενός κειμένου
ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ
Ο μαθητής / Η μαθήτρια θα μπορεί να κατανοεί και να χρησιμοποιεί τις παρακάτω γλωσσικές δομές:
- τους εξής χρόνους: απλό ενεστώτα, ενεστώτα διαρκείας, απλό αόριστο, παρατατικό, απλό παρακείμενο, παρακείμενο διαρκείας, απλό μέλλοντα, μέλλοντα διαρκείας, συντελεσμένο μέλλοντα, be going to (πρόκειται να), απλός ενεστώτας και ενεστώτας διαρκείας με μελλοντική σημασία, υπερσυντέλικος απλός, υπερσυντέλικος διαρκείας
- χρονικές εκφράσεις με τους αντίστοιχους χρόνους
- συγκριτικό και υπερθετικό βαθμό επιθέτων και επιρρημάτων
- τη διαφορά “have been” και “have gone”
- τη διαφορά μεταξύ μετρήσιμων και μη-μετρήσιμων ουσιαστικών
- τον τύπο ρημάτων με κατάληξη –ing και τα απαρέμφατα
- όλα τα βοηθητικά ρήματα
- τις αναφορικές προτάσεις
- συγκεκριμένες προθέσεις που πάνε με συγκεκριμένα ρήματα, ουσιαστικά και επίθετα
- τον υποθετικό λόγο
- τον πλάγιο λόγο
- δευτερεύουσες προτάσεις και συνδέσμους
ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ
Ο μαθητής / Η μαθήτρια θα μπορεί να επικοινωνήσει προφορικά με άλλους ανθρώπους. Συγκεκριμένα θα μπορεί:
- να μιλήσει για τον εαυτό του/της και να δώσει προσωπικές πληροφορίες
- να εκφράσει τη γνώμη του/της για το σχολείο
- να συμβουλεύσει έναν φίλο για να λύσει ένα πρόβλημα
- να καταλήξει σε μια απόφαση επιχειρηματολογώντας
- να επικοινωνήσει σε συγκεκριμένες κοινωνικές περιστάσεις
- να μιλήσει για πράγματα που του/της αρέσουν και δεν του/της αρέσουν
- να συμφωνήσει και να διαφωνήσει σε διάφορα θέματα
- να συζητήσει για την ιστορία, την τέχνη, το φαγητό και τον αθλητισμό
- να συμφωνήσει με έναν φίλο για το πού θα ταξιδέψει
- να ζητήσει πληροφορίες
- να ανταποκριθεί σε ζητήματα της καθημερινής ζωής
- να εκφράσει και να υποστηρίξει την επιλογή του/της
- να συγκρίνει φωτογραφίες και να εκφράσει την προτίμησή του/της
- να πάρει μέρος σε μια ομάδα συζήτησης
ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ
Ο μαθητής /Η μαθήτρια θα μπορεί να εκφραστεί χρησιμοποιώντας τον γραπτό λόγο. Συγκεκριμένα θα μπορεί να γράψει
- απαντητικό γράμμα σε έναν φίλο – φίλη δίνοντας πληροφορίες
- ένα άρθρο για την περιγραφή ενός κτηρίου
- μια ιστορία για μια περιπέτεια
- email σε φίλο ή φίλη εκφράζοντας τη γνώμη του/της και δίνοντας συμβουλές
- γράμμα σε φίλο ή φίλη δια αλληλογραφίας περιγράφοντας πώς πέρασε το σαββατοκύριακο
- πρόσκληση σε έναν τραγουδιστή για να λάβει μέρος σε μια συναυλία που γίνεται για φιλανθρωπικούς σκοπούς
- μια ιστορία για ένα ταξίδι με τη μηχανή του χρόνου
- ένα γράμμα σε απάντηση μιας διαφήμισης για ένα καλοκαιρινό, καλλιτεχνικό μάθημα
- email σε φίλο ή φίλη εκφράζοντας συναισθήματα και κάνοντας προτάσεις
- γράμμα περιγράφοντας ένα άθλημα που μόλις άρχισε να κάνει
- email σε συγγενή για να ζητήσει πληροφορίες
- αίτηση για να λάβει μέρος σε διαγωνισμό
- άρθρο στο οποίο εκφράζει τη γνώμη του/της
- ευχαριστήριο γράμμα σε συγγενή
- email σε εφήβους απ’ όλο τον κόσμο