c' class

                  Μαθησιακοί Στόχοι για το

Επίπεδο: C’ class

 

Οι γλωσσικές δεξιότητες που περιγράφονται παρακάτω αντιστοιχούν

στο επίπεδο Α2  του Κοινού Ευρωπαϊκού Πλαισίου για τις Γλώσσες - Συμβούλιο της Ευρώπης

                                                                                     

ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ

Ο μαθητής /Η μαθήτρια θα μπορεί να διαβάσει και να κατανοήσει κείμενα σε διάφορες μορφές όπως:

·            διαλόγους, γράμματα

 

·            περιγραφές χωρών

·            e-mails

·            ιστορίες ή αποσπάσματα ιστοριών

·            πόστερς

·            συμβόλαια

·            αναφορές

·            άρθρα

·            ιστοσελίδες

·                                projects

·                               φυλλάδια

·                               ημερολόγια

·                              εγκυκλοπαίδειες

·                             fact sheets

·                            αγγελίες

·                             γράμματα αναγνωστών σε στήλη περιοδικού

·                            εκθέσεις

·                             αποκρυπτογραφημένα μηνύματα

                                                                           
ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΚΑΙ ΧΡΗΣΗ ΛΕΞΙΛΟΓΙΟΥ & ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ
Ο μαθητής /Η μαθήτρια θα μπορεί να κατανοεί και να χρησιμοποιεί λεξιλόγιο σχετικά με:

 

·            ξένες χώρες, ξένες γλώσσες, τον τουρισμό, την επικοινωνία

·            αθλήματα, δραστηριότητες, χόμπι όπως η επίσκεψη σπηλαίων

·            τη φύση, φυσικές καταστροφές, το διάστημα, το περιβάλλον, τον καιρό, τις ηλεκτρικές συσκευές, την εξοικονόμηση της ενέργειας

·            την ώρα

·            το ταχυδρομείο

·           έναν ζωολογικό κήπο, τα ζώα της θάλασσας, την ζωγραφική graffiti κ.λ.π.

·           την ασφάλεια, την ασφάλεια στους δρόμους, το φαγητό, την υγιεινή διατροφή

·           τις δουλειές του σπιτιού

·           σχολικές εκλογές και ψηφοφορία

·           τα χαρακτηριστικά του προσώπου, την προσωπικότητα και τα συναισθήματα
ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ

Ο μαθητής /Η μαθήτρια θα μπορεί να κατανοεί και να χρησιμοποιεί τις παρακάτω γλωσσικές δομές:
 

·           τος εξής χρόνο: απλό ενεστώτα, ενεστώτα διαρκείας, αόριστο, παρατατικό, απλό μέλλοντα, be going to, παρακείμενο απλό, παρακείμενο διαρκείας, υπερσυντέλικο απλό, μέλλοντα διαρκείας

·           τα βοηθητικά modaI ρήματα: must (πρέπει), can (μπορώ), could (μπορούσα), have to (πρέπει), had to (έπρεπε), will have to (θα πρέπει), should (πρέπει), ought to (οφείλω), may (μπορώ), rnight (μπορώ), need (χρειάζομαι)

·           αναφορικές προτάσεις και αναφορικές αντωνυμίες

             τα so mush…that και τα very/too/enough

·                   τα some/any/no καθώς και τα παράγωγά τους

·                  τον υποθετικό λόγο (1oς, 2oς και 3oς τύπος) τον πλάγιο λόγο

·                 τις τοπικές προθέσεις καθώς και τις προθέσεις που ακολουθούν ορισμένες λέξεις

·                 την παθητική φωνή

·                 την Causative form στους εξής χρόνους: απλό ενεστώτα, ενεστώτα διαρκείας, αόριστο, παρακείμενο

 

ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ

Ο μαθητής/Η μαθήτρια θα μπορεί να επικοινωνήσει προφορικά με άλλους ανθρώπους. Συγκεκριμένα θα μπορεί:

 

·           να προσφερθεί να κάνει κάτι

·           να περιγράψει τι έκανε και γιατί αισθάνεται κατά έναν ορισμένο τρόπο

·           να βγάλει συμπεράσματα για μια κατάσταση

·           να δώσει συμβουλές και να προτείνει στους άλλους τι να κάνουνε

·           να εκφράσει τι θα έκανε στην περίπτωση που του/της συνέβαιναν κάποια πράγματα

·           να μιλήσει για πράγματα που έχει μάθει να κάνει

·           να συζητήσει για το περιβάλλον και για το πώς μπορούμε να το προστατέψουμε

·           να ενημερώσει κάποιον για το τι είπε κάποιος άλλος

·           να παραγγείλει ένα γεύμα

·           να συζητήσει για δραστηριότητες που του/της αρέσουν

·           να συμφωνήσει με την άποψη κάποιου, να βγάλει ένα λογικό συμπέρασμα


 

ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ

Όταν ακούει συνομιλία ή μονόλογο ζωντανά ή στο ραδιόφωνο ή στην τηλεόραση, ο μαθητής /η μαθήτρια θα μπορεί να καταλάβει:

 

·           το θέμα

·           το γενικό περιεχόμενο

·           μερικές λεπτομέρειες

·           συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά

ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ

Ο μαθητής / Η μαθήτρια θα μπορεί να εκφραστεί χρησιμοποιώντας τον γραπτό λόγο. Συγκεκριμένα θα μπορεί να γράψει:

 

·            γράμμα σε φίλο ή φίλη στο οποίο περιγράφει το αγαπημένο του/της χόμπι

·            εργασία - project

·            περιγραφή για κάτι που του/της συνέβη

·            e-mail για να αποδεχτεί μια πρόσκληση

·            αναφορά/repοrt για ένα ζώο που του/της αρέσει

·            ένα γράμμα σε περιοδικό για να εκφράσει την διαφωνία του/της σχετικά με το περιεχόμενο ενός άρθρου

·            κόμικς

·            έκθεση ιδεών στην οποία λέει τη γνώμη του/της για κάτι

·            φυλλάδιο με οδηγίες για την προστασία
του περιβάλλοντος

·            καταγραφή σε  ημερολόγιο στην οποία περιγράφει κάτι αστείο, καλό ή περίεργο που του/της συνέβη

·            γράμμα στο οποίο δίνει οδηγίες για το πώς να πάει κάποιος κάπου

·            άρθρο με θέμα τις σύγχρονες μικροσυσκευές

·            προφίλ ενός αγαπημένου του/της προσώπου

·            fact sheet (έντυπο με συγκεκριμένες πληροφορίες για ένα θέμα)

·            μήνυμα σε κινητό τηλέφωνο

·            τεστ προσωπικότητας για να στείλει σε έναν φίλο

·            μια φανταστική ιστορία