c' class
Μαθησιακοί Στόχοι για το
Επίπεδο: C’ class
Οι γλωσσικές δεξιότητες που περιγράφονται παρακάτω αντιστοιχούν
στο επίπεδο Α2 του Κοινού Ευρωπαϊκού Πλαισίου για τις Γλώσσες - Συμβούλιο της Ευρώπης
ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ
Ο μαθητής /Η μαθήτρια θα μπορεί να διαβάσει και να κατανοήσει κείμενα σε διάφορες μορφές όπως:
· διαλόγους, γράμματα
· περιγραφές χωρών
· e-mails
· ιστορίες ή αποσπάσματα ιστοριών
· πόστερς
· συμβόλαια
· αναφορές
· άρθρα
· ιστοσελίδες
· projects
· φυλλάδια
· ημερολόγια
· εγκυκλοπαίδειες
· fact sheets
· αγγελίες
· γράμματα αναγνωστών σε στήλη περιοδικού
· εκθέσεις
· αποκρυπτογραφημένα μηνύματα
ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΚΑΙ ΧΡΗΣΗ ΛΕΞΙΛΟΓΙΟΥ & ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ
Ο μαθητής /Η μαθήτρια θα μπορεί να κατανοεί και να χρησιμοποιεί λεξιλόγιο σχετικά με:
· ξένες χώρες, ξένες γλώσσες, τον τουρισμό, την επικοινωνία
· αθλήματα, δραστηριότητες, χόμπι όπως η επίσκεψη σπηλαίων
· τη φύση, φυσικές καταστροφές, το διάστημα, το περιβάλλον, τον καιρό, τις ηλεκτρικές συσκευές, την εξοικονόμηση της ενέργειας
· την ώρα
· το ταχυδρομείο
· έναν ζωολογικό κήπο, τα ζώα της θάλασσας, την ζωγραφική graffiti κ.λ.π.
· την ασφάλεια, την ασφάλεια στους δρόμους, το φαγητό, την υγιεινή διατροφή
· τις δουλειές του σπιτιού
· σχολικές εκλογές και ψηφοφορία
· τα χαρακτηριστικά του προσώπου, την προσωπικότητα και τα συναισθήματα
ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ
Ο μαθητής /Η μαθήτρια θα μπορεί να κατανοεί και να χρησιμοποιεί τις παρακάτω γλωσσικές δομές:
· τος εξής χρόνο: απλό ενεστώτα, ενεστώτα διαρκείας, αόριστο, παρατατικό, απλό μέλλοντα, be going to, παρακείμενο απλό, παρακείμενο διαρκείας, υπερσυντέλικο απλό, μέλλοντα διαρκείας
· τα βοηθητικά modaI ρήματα: must (πρέπει), can (μπορώ), could (μπορούσα), have to (πρέπει), had to (έπρεπε), will have to (θα πρέπει), should (πρέπει), ought to (οφείλω), may (μπορώ), rnight (μπορώ), need (χρειάζομαι)
· αναφορικές προτάσεις και αναφορικές αντωνυμίες
τα so mush…that και τα very/too/enough
· τα some/any/no καθώς και τα παράγωγά τους
· τον υποθετικό λόγο (1oς, 2oς και 3oς τύπος) τον πλάγιο λόγο
· τις τοπικές προθέσεις καθώς και τις προθέσεις που ακολουθούν ορισμένες λέξεις
· την παθητική φωνή
· την Causative form στους εξής χρόνους: απλό ενεστώτα, ενεστώτα διαρκείας, αόριστο, παρακείμενο
ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ
Ο μαθητής/Η μαθήτρια θα μπορεί να επικοινωνήσει προφορικά με άλλους ανθρώπους. Συγκεκριμένα θα μπορεί:
· να προσφερθεί να κάνει κάτι
· να περιγράψει τι έκανε και γιατί αισθάνεται κατά έναν ορισμένο τρόπο
· να βγάλει συμπεράσματα για μια κατάσταση
· να δώσει συμβουλές και να προτείνει στους άλλους τι να κάνουνε
· να εκφράσει τι θα έκανε στην περίπτωση που του/της συνέβαιναν κάποια πράγματα
· να μιλήσει για πράγματα που έχει μάθει να κάνει
· να συζητήσει για το περιβάλλον και για το πώς μπορούμε να το προστατέψουμε
· να ενημερώσει κάποιον για το τι είπε κάποιος άλλος
· να παραγγείλει ένα γεύμα
· να συζητήσει για δραστηριότητες που του/της αρέσουν
· να συμφωνήσει με την άποψη κάποιου, να βγάλει ένα λογικό συμπέρασμα
ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ
Όταν ακούει συνομιλία ή μονόλογο ζωντανά ή στο ραδιόφωνο ή στην τηλεόραση, ο μαθητής /η μαθήτρια θα μπορεί να καταλάβει:
· το θέμα
· το γενικό περιεχόμενο
· μερικές λεπτομέρειες
· συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά
ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ
Ο μαθητής / Η μαθήτρια θα μπορεί να εκφραστεί χρησιμοποιώντας τον γραπτό λόγο. Συγκεκριμένα θα μπορεί να γράψει:
· γράμμα σε φίλο ή φίλη στο οποίο περιγράφει το αγαπημένο του/της χόμπι
· εργασία - project
· περιγραφή για κάτι που του/της συνέβη
· e-mail για να αποδεχτεί μια πρόσκληση
· αναφορά/repοrt για ένα ζώο που του/της αρέσει
· ένα γράμμα σε περιοδικό για να εκφράσει την διαφωνία του/της σχετικά με το περιεχόμενο ενός άρθρου
· κόμικς
· έκθεση ιδεών στην οποία λέει τη γνώμη του/της για κάτι
· φυλλάδιο με οδηγίες για την προστασία
του περιβάλλοντος
· καταγραφή σε ημερολόγιο στην οποία περιγράφει κάτι αστείο, καλό ή περίεργο που του/της συνέβη
· γράμμα στο οποίο δίνει οδηγίες για το πώς να πάει κάποιος κάπου
· άρθρο με θέμα τις σύγχρονες μικροσυσκευές
· προφίλ ενός αγαπημένου του/της προσώπου
· fact sheet (έντυπο με συγκεκριμένες πληροφορίες για ένα θέμα)
· μήνυμα σε κινητό τηλέφωνο
· τεστ προσωπικότητας για να στείλει σε έναν φίλο
· μια φανταστική ιστορία