b' junior
Μαθησιακοί Στόχοι για το
Επίπεδο: b junior
Οι γλωσσικές δεξιότητες που περιγράφονται παρακάτω είναι οι βασικές δεξιότητες που θα αποκτήσουν οι μαθητές / μαθήτριες (Υoung Learners) τον δεύτερο χρόνο εκμάθησης της αγγλικής γλώσσας.
ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ
Ο μαθητής / Η μαθήτρια θα μπορεί να διαβάσει και να κατανοήσει κείμενα όπως
- διαλόγους που γίνονται:
α) σε ένα δάσος, σε μια φάρμα, σε ένα πάρκο,
β) σε ένα σπίτι, για την προετοιμασία διακοπών, σε μια κουζίνα, στο τραπέζι,
γ) στον βυθό της θάλασσας, σε ένα εστιατόριο
δ) σε ένα ταχυδρομείο, στα μαγαζιά, στο νοσοκομείο, στο τσίρκο, στο θέατρο, έξω στο χιόνι, στην ύπαιθρο, σε ένα φεστιβάλ, σε ένα αποκριάτικο πάρτι
- τηλεφωνική συνομιλία
- γράμματα σε έναν φίλο ή φίλη περιγραφές επαγγελμάτων
- περιγραφές προσώπων από διαφορετικές χώρες, του τι αρέσει σε διάφορα πρόσωπα
- καταχωρήσεις ταινιών σε εφημερίδα
ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΚΑΙ ΧΡΗΣΗ ΛΕΞΙΛΟΓΙΟΥ & ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ
Ο μαθητής / Η μαθήτρια θα μπορεί να κατανοεί και να χρησιμοποιεί λεξιλόγιο σχετικά με:
- ζώα, πάρκα
- τα μέλη της οικογένειας
- τους χώρους του σπιτιού, τα έπιπλα, τις δουλειές του σπιτιού
- τα επαγγέλματα, χόμπι και δραστηριότητες
- τα ρούχα, το φαγητό, τα πικνίκ, τα εστιατόρια τις χώρες και τις εθνικότητες
- τους αριθμούς 1-20
- το ταχυδρομείο, τα ψώνια
- τις ασθένειες και το νοσοκομείο
- το τσίρκο και το θέατρο
- τους μήνες του χρόνου
- γιορτές, πάρτι, φεστιβάλ, αποκριάτικα κοστούμια, την κατασκήνωση
ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ
Ο μαθητής / Η μαθήτρια θα μπορεί να κατανοεί και να χρησιμοποιεί τις παρακάτω γλωσσικές δομές:
- το there is στην κατάφαση, στην άρνηση και στην ερώτηση στον ενικό και στον πληθυντικό αριθμό
- ουσιαστικά που έχουν ανώμαλο πληθυντικό
- το ρήμα ΒΕ σε όλα τα πρόσωπα (ενεστώτα- αόριστο)
- τον ενεστώτα διαρκείας, τον απλό ενεστώτα, τον αόριστο στην κατάφαση, στην ερώτηση και στην άρνηση σε όλα τα πρόσωπα (ομαλά και κάποια ανώμαλα ρήματα)
- το ρήμα LIKE στην κατάφαση, ερώτηση και στην άρνηση
- τη γενική των ονομάτων και τα κτητικά επίθετα
- την ερωτηματική λέξη Whose? (ποιανού) τις τοπικές προθέσεις: in (μέσα), on (πάνω) κ.λπ.
- μετρήσιμα και μη μετρήσιμα ουσιαστικά
- τον συγκριτικό και τον υπερθετικό βαθμό των επιθέτων
- τις χρονικές προθέσει
ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ
Ο μαθητής / Η μαθήτρια θα μπορεί να επικοινωνήσει προφορικά με άλλους ανθρώπους. Συγκεκριμένα θα μπορεί:
- να ρωτήσει και να απαντήσει α) αν υπάρχει ή δεν υπάρχει κάτι κάπου
- να περιγράψει τα ζώα
- να συνομιλήσει α)με κάποιον για το ποιο παιχνίδι θέλει να παίξουνε ή για την δραστηριότητα που κάνει αυτή τη στιγμή β) για το ποιανού είναι κάτι, σε ποιον ανήκει κάτι γ) με κάποιον για το τι θέλουνε να φάνε και για το πόσο φαγητό και τι είδους φαγητό υπάρχει. δ) για τα εμπορεύματα ενός μαγαζιού
- να αποφασίσει τι θέλει να παραγγείλει σε ένα εστιατόριο
- να προτείνει σε κάποιον να παίξουνε ένα μουσικό όργανο
- να συνομιλήσει με κάποιον για το τι αρέσει και τι δεν αρέσει στον ίδιο / στην ίδια και σε κάποιον άλλον
- να ζητήσει από κάποιον να του/της δώσει κάτι
- να μιλήσει για τα χόμπι του/της
- να παίξει παιχνίδι στο οποίο πρέπει να μαντέψει την απάντηση από διάφορες πληροφορίες
- να ζητήσει να μιλήσει σε κάποιον στο τηλέφωνο και να κάνει μια τηλεφωνική συνομιλία
- να πει τι γίνεται κάθε εποχή του χρόνου και κάθε μήνα
- να μάθει αν κάποιος έκανε κάτι
- να μάθει πού είναι κάποια πράγματα
- να μιλήσει για τα συναισθήματά του/της και γιατί νιώθει έτσι
ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ
Όταν ακούει συνομιλία ή μονόλογο ζωντανά ή στο ραδιόφωνο ή στην τηλεόραση, ο μαθητής /η μαθήτρια θα μπορεί να καταλάβει τις λέξεις που αναφέρονται:
- στους αριθμούς, στα χρώματα, στις μέρες, στους μήνες
- στα ζώα, στα μέλη της οικογένειας
- στα μέρη του σπιτιού και τα έπιπλα, στις δουλειές του σπιτιού
- στα επαγγέλματα και στις δραστηριότητες, στα ρούχα, στο φαγητό
ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ
Ο μαθητής/Η μαθήτρια θα μπορεί να εκφραστεί χρησιμοποιώντας τον γραπτό λόγο. Συγκεκριμένα θα μπορεί:
- να περιγράψει το αγαπημένο του/της ζώο
-
να περιγράψει τι φοράει κάποιος, τι έχει κάποιος
και πού βρίσκεται - να γράψει ένα γράμμα σε έναν φίλο ή φίλη, να μάθει αν είναι καλά, να μιλήσει για τα χόμπι του/της και να ζητήσει να μάθει για τα δικά του
- να γράψει ένα γράμμα σε έναν φίλο ή φίλη και να περιγράψει τι έκανε
- να γράψει ένα μήνυμα με τις βασικές πληροφορίες για τον εαυτό του/της
- στα ψώνια, στα μαγαζιά και στο ταχυδρομείο, στις χώρες και στις εθνικότητες
- στις ασθένειες και στο νοσοκομείο
- στο τσίρκο, στο θέατρο, στην κατασκήνωση, στα φεστιβάλ, στα πάρτι