b' class
Μαθησιακοί Στόχοι για το
Επίπεδο: B senior
Οι γλωσσικές δεξιότητες που περιγράφονται παρακάτω αντιστοιχούν
στο επίπεδο A1 & Α2 του Κοινού Ευρωπαϊκού Πλαισίου για τις Γλώσσες - Συμβούλιο της Ευρώπης
ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ
Ο μαθητής /Η μαθήτρια θα μπορεί να διαβάσει και να κατανοήσει κείμενα σε διάφορες μορφές όπως
- άρθρα
- ημερολόγια
- ιστοσελίδες
- διαλόγους
- γράμματα
- κόμικς
-
σελίδες από βιβλία
- στήλες συμβουλών από εφημερίδες
- κριτική έργων τέχνης από εφημερίδες
- διαφημιστικά φυλλάδια
- συνεντεύξεις
- εκθέσεις ιδεών
- fact sheets
- ημερήσια τηλεοπτικά προγράμματα
ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΚΑΙ ΧΡΗΣΗ ΛΕΞΙΛΟΓΙΟΥ & ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ
Ο μαθητής /Η μαθήτρια θα μπορεί να κατανοεί και να χρησιμοποιεί λεξιλόγιο σχετικά με:
- ταξίδια, αεροδρόμια, αεροπλάνα, ταξιδιωτικούς προορισμούς και τουριστικούς πόλους έλξης, ξένες χώρες, όπως την Αίγυπτο και το Μεξικό
- δραστηριότητες ελεύθερου χρόνου, χόμπι, κέντρα νεότητας και δραστηριότητες στην ύπαιθρο
- την τέχνη, π.χ. το θέατρο, διάφορα φεστιβάλ, τηλεοπτικά προγράμματα και ταινίες
- επαγγέλματα και επαγγελματικό προσανατολισμό
- τρόφιμα, ασφάλεια, υγεία, ασθένειες και υγιεινή
- ναυάγια και κυνήγι θησαυρού
- ζώα της θάλασσας και μόλυνση της θάλασσας, τις ερήμους, τα φυτά και την καλλιέργεια των φυτών
- το διάστημα, τους πλανήτες και το πλανητάριο
ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ
Ο μαθητής /Η μαθήτρια θα μπορεί να κατανοεί και να χρησιμοποιεί τις παρακάτω γλωσσικές δομές:
- τους εξής χρόνους: απλό ενεστώτα, ενεστώτα διαρκείας, απλό αόριστο, παρατατικό, την σύνταξη used to, απλό παρακείμενο, (τη διαφορά του απλού παρακειμένου με τον αόριστο)
- τα βοηθητικά modal ρήματα: can (μπορώ), must (πρέπει), have tο (πρέπει), should (πρέπει) και may (μπορώ)
- κτητικά επίθετα και αναφορικές αντωνυμίες
- τα some, any, no καθώς και τα παράγωγά τους
- τον Συγκριτικό και τον Υπερθετικό Βαθμό των επιρρημάτων
- τους απλούς τύπους της παθητικής φωνής
- τον υποθετικό λόγο (1ος και 2ος τύπος)
- ρήματα που ακολουθούν από ρήμα με κατάληξη -ing και των ρημάτων στο απαρέμφατο
- τον πλάγιο λόγο
- διάφορους συνδέσμους για πιο σύνθετες προτάσεις
- το be able to στον ενεστώτα. στον αόριστο και στον μέλλοντα
ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ
Ο μαθητής/Η μαθήτρια θα μπορεί να επικοινωνήσει προφορικά με άλλους ανθρώπους. Συγκεκριμένα θα μπορεί:
- να συστηθεί
- να μιλήσει για τις συνήθειές του/της και για αυτά που έκανε στο παρελθόν
- να ζητήσει και να δώσει πληροφορίες
- να μιλήσει για μια ταινία και ένα πάρτι
- να πει σε κάποιον τι να κάνει, να δώσει συμβουλές και να βρει λύσεις σε προβλήματα
- να ζητήσει βοήθεια
- να αναφέρει τι είπε κάποιος άλλος
- να είναι μεσολαβητής μεταξύ δύο ατόμων που δεν μιλούν την ίδια γλώσσα
- να συμφωνήσει ή να διαφωνήσει με κάτι που λέει κάποιος και να το αιτιολογήσει
ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ
Όταν ακούει συνομιλία ή μονόλογο ζωντανά ή στο ραδιόφωνο ή στην τηλεόραση, ο μαθητής/η μαθήτρια θα μπορεί να καταλάβει:
- το θέμα
- το γενικό περιεχόμενο
- μερικές λεπτομέρειες
- συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά
ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ
Ο μαθητής/Η μαθήτρια θα μπορεί να εκφραστεί χρησιμοποιώντας τον γραπτό λόγο. Συγκεκριμένα θα μπορεί να γράψει:
- γράμμα σε φίλο ή φίλη
- επίσημο γράμμα στον δήμαρχο για να εκφράσει τη διαφωνία του/της με κάτι
- γράμμα για να δώσει συμβουλές
- μια περίληψη από ένα κείμενο
-
μια εργασία πάνω σε ένα θέμα
(π.χ. έναν εξερευνητή) - κριτική βιβλίου, ταινίας και τηλεοπτικού προγράμματος
- ταξιδιωτικό πρόγραμμα
- άρθρα
- εκθέσεις ιδεών
- μια φανταστική ιστορία
- fact sheet
- συνέντευξη