b' class

                   Μαθησιακοί Στόχοι για το

Επίπεδο: B senior

 

Οι γλωσσικές δεξιότητες που περιγράφονται παρακάτω αντιστοιχούν

στο επίπεδο A1  & Α2  του Κοινού Ευρωπαϊκού Πλαισίου για τις Γλώσσες - Συμβούλιο της Ευρώπης

 

ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ

Ο μαθητής /Η μαθήτρια θα μπορεί να διαβάσει και να κατανοήσει κείμενα σε διάφορες μορφές όπως

  • άρθρα
  • ημερολόγια
  • ιστοσελίδες
  • διαλόγους
  • γράμματα
  • κόμικς
  • σελίδες από βιβλία
     
  • στήλες συμβουλών από εφημερίδες
  • κριτική έργων τέχνης από εφημερίδες
  • διαφημιστικά φυλλάδια
  • συνεντεύξεις
  • εκθέσεις ιδεών
  • fact sheets
  • ημερήσια τηλεοπτικά προγράμματα

ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΚΑΙ ΧΡΗΣΗ ΛΕΞΙΛΟΓΙΟΥ & ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ

Ο μαθητής /Η μαθήτρια θα μπορεί να κατανοεί και να χρησιμοποιεί λεξιλόγιο σχετικά με:

  • ταξίδια, αεροδρόμια, αεροπλάνα, ταξιδιωτικούς προορισμούς και τουριστικούς πόλους έλξης, ξένες χώρες, όπως την Αίγυπτο και το Μεξικό
  • δραστηριότητες ελεύθερου χρόνου, χόμπι, κέντρα νεότητας και δραστηριότητες στην ύπαιθρο
  • την τέχνη, π.χ. το θέατρο, διάφορα φεστιβάλ, τηλεοπτικά προγράμματα και ταινίες
  • επαγγέλματα και επαγγελματικό προσανατολισμό
  • τρόφιμα, ασφάλεια, υγεία, ασθένειες και υγιεινή
  • ναυάγια και κυνήγι θησαυρού
  • ζώα της θάλασσας και μόλυνση της θάλασσας, τις ερήμους, τα φυτά και την καλλιέργεια των φυτών
  • το διάστημα, τους πλανήτες και το πλανητάριο

ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ

Ο μαθητής /Η μαθήτρια θα μπορεί να κατανοεί και να χρησιμοποιεί τις παρακάτω γλωσσικές δομές:

  • τους εξής χρόνους: απλό ενεστώτα, ενεστώτα διαρκείας, απλό αόριστο, παρατατικό, την σύνταξη used to, απλό παρακείμενο, (τη διαφορά του απλού παρακειμένου με τον αόριστο)
  • τα βοηθητικά modal ρήματα: can (μπορώ), must (πρέπει), have tο (πρέπει), should (πρέπει) και may (μπορώ)
  • κτητικά επίθετα και αναφορικές αντωνυμίες
  • τα some, any, no καθώς και τα παράγωγά τους
  • τον Συγκριτικό και τον Υπερθετικό Βαθμό των επιρρημάτων
  •  τους απλούς τύπους της παθητικής φωνής
  • τον υποθετικό λόγο (1ος και 2ος τύπος)
  • ρήματα που ακολουθούν από ρήμα με κατάληξη -ing και των ρημάτων στο απαρέμφατο
  • τον πλάγιο λόγο
  • διάφορους συνδέσμους για πιο σύνθετες προτάσεις
  • το be able to στον ενεστώτα. στον αόριστο και στον μέλλοντα

ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ

Ο μαθητής/Η μαθήτρια θα μπορεί να επικοινωνήσει προφορικά με άλλους ανθρώπους. Συγκεκριμένα θα μπορεί:

  • να συστηθεί
  • να μιλήσει για τις συνήθειές του/της και για αυτά που έκανε στο παρελθόν
  • να ζητήσει και να δώσει πληροφορίες
  • να μιλήσει για μια ταινία και ένα πάρτι
  • να πει σε κάποιον τι να κάνει, να δώσει συμβουλές και να βρει λύσεις σε προβλήματα
  • να ζητήσει βοήθεια
  • να αναφέρει τι είπε κάποιος άλλος
  • να είναι μεσολαβητής μεταξύ δύο ατόμων που δεν μιλούν την ίδια γλώσσα
  • να συμφωνήσει ή να διαφωνήσει με κάτι που λέει κάποιος και να το αιτιολογήσει

ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ

Όταν ακούει συνομιλία ή μονόλογο ζωντανά ή στο ραδιόφωνο ή στην τηλεόραση, ο μαθητής/η μαθήτρια θα μπορεί να καταλάβει:

  • το θέμα
  • το γενικό περιεχόμενο
  • μερικές λεπτομέρειες
  • συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά

ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ

Ο μαθητής/Η μαθήτρια θα μπορεί να εκφραστεί χρησιμοποιώντας τον γραπτό λόγο. Συγκεκριμένα θα μπορεί να γράψει:

  • γράμμα σε φίλο ή φίλη
  • επίσημο γράμμα στον δήμαρχο για να εκφράσει τη διαφωνία του/της με κάτι
  • γράμμα για να δώσει συμβουλές
  • μια περίληψη από ένα κείμενο
  • μια εργασία πάνω σε ένα θέμα
    (π.χ. έναν εξερευνητή)
  • κριτική βιβλίου, ταινίας και τηλεοπτικού προγράμματος
  • ταξιδιωτικό πρόγραμμα
  • άρθρα
  • εκθέσεις ιδεών
  • μια φανταστική ιστορία
  • fact sheet
  • συνέντευξη