a' junior
Μαθησιακοί Στόχοι για το
Επίπεδο: a junior
Οι γλωσσικές δεξιότητες που περιγράφονται παρακάτω είναι οι βασικές δεξιότητες που θα αποκτήσουν οι μαθητές/τριες (Young Leamers) τον πρώτo χρόνο εκμάθησης της αγγλικής γλώσσας.
ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ
Ο μαθητής/Η μαθήτρια θα μπορεί να διαβάσει και να κατανοήσει κείμενα όπως:
-
διαλόγους που γίνονται σε: μια φάρμα, σε έναν ζωολογικό κήπο, σε μία πόλη, σε ένα φρουτοπωλείο, σε ένα πάρτι γενεθλίων
-
συζητήσεις σχετικά με οικογενειακές φωτογραφίες, το σπίτι, τα ρούχα
-
για τα χαρακτηριστικά του προσώπου, τα γεύματα, την κουζίνα
-
μια σχολική τάξη, σε ένα λούνα παρκ, στη παραλία, στη σχολική αυλή
-
τηλεφωνική συνομιλία, συζήτηση για ένα τηλεοπτικό πρόγραμμα, συζήτηση για τις διακοπές που θα πάνε
-
περιγραφές για ένα καρναβάλι, για ένα λούνα παρκ, για τη φύση.
-
Συνομιλίες: μια γυναίκα πιλότο, για έναν δάσκαλο, για το ημερήσιο πρόγραμμα ενός κοριτσιού, για κάποιες δραστηριότητες των παιδιών στην παραλία
ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΚΑΙ ΧΡΗΣΗ ΛΕΞΙΛΟΓΙΟΥ & ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ
Ο μαθητής/Η μαθήτρια θα μπορεί να κατανοεί και να χρησιμοποιεί λεξιλόγιο σχετικά με:
-
ζώα στη φάρμα και άγρια ζώα
-
μαγαζιά, κτήρια, δωμάτια και έπιπλα
-
φρούτα, φαγητό, γεύματα και ποτά
-
τα μέλη της οικογένειας
-
ρούχα, το πρόσωπο και το σώμα
-
το σχολείο και επαγγέλματα
-
δραστηριότητες, αθλήματα, τη θάλασσα και την παραλία
-
τηλεφωνικές συνομιλίες
-
μέσα μεταφοράς
-
την ώρα και τις μέρες της εβδομάδας
ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ
Ο μαθητής/Η μαθήτρια θα μπορεί να κατανοεί και να χρησιμοποιεί τις παρακάτω γλωσσικές δομές:
-
το ρήμα ΒΕ σε όλα τα πρόσωπα και τις μορφές
-
το ρήμα CAN (Μπορώ), το ρήμα LIKE (Μου αρέσει), και το ρήμα I’VE GOT (Έχω) σε όλα τα πρόσωπα
-
τις κτητικές αντωνυμίες: my, your, his, her, our, your, their
-
τις τοπικές προθέσεις: on(πάνω), in(μέσα), in front of(μπροστά), behind(πίσω), next to (δίπλα), between(ανάμεσα), uηder(κάτω)
-
τους χρόνους: απλό ενεστώτα, ενεστώτα διαρκείας
-
ρήματα στην προστακτική
-
τις ερωτηματικές λέξεις: where (πού), what (τι), whose (ποιανού), how (πώς)
ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ
Ο μαθητής / Η μαθήτρια θα μπορεί να επικοινωνήσει προφορικά με άλλους ανθρώπους. Συγκεκριμένα θα μπορεί:
-
να ρωτήσει κάποιον το όνομά του, την ηλικία του
-
να ρωτήσει ή να απαντήσει για διάφορα πράγματα που δεν τα γνωρίζει
-
να παίξει παιχνίδι μίμησης
-
να ρωτήσει τι έχει κάποιος και τι δεν έχει
-
να ρωτήσει κάποιον για τις δραστηριότητες που μπορεί να κάνει
-
να συνομιλήσει με κάποιον για το τι του/ της αρέσει και τι δεν του/ της αρέσει
-
να συνομιλήσει με κάποιον για τις συvήθειές του/της και για αυτά που κάνει κάθε μέρα
-
να περιγράψει αυτό που κάνει κάποιος αυτή τη στιγμή
-
να περιγράψει την πόλη του/της
-
να μιλήσει για φαγητό, φρoύτα και τα γεύματα της ημέρας
-
για την οικογένειά του/της
-
να περιγράψει τα δωμάτια ενός σπιτιού και να πει τι έχει μέσα το υπνοδωμάτιό του/της
-
για τα ρούχα του/της και να πει πού είναι
-
για την τάξη του/της
-
να προτείνει σε κάποιον να παίξουνε και να πει τι του/της αρέσει να παίζει
-
να πει τι κάνει αυτή τη στιγμή
-
να συνομιλήσει για ένα τηλεοπτικό πρόγραμμα
-
να περιγράψει ένα πρόσωπο και ένα σώμα
-
να απαντάει τι ώρα είναι
-
να περιγράψει πράγματα που έχει
ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ
Όταν ακούει συνομιλία ή μονόλογο ζωντανά ή στο ραδιόφωνο ή στην τηλεόραση, ο μαθητής / η μαθήτρια θα μπορεί να καταλάβει τις λέξεις που αναφέρονται
-
στους αριθμούς
-
σε διάφορα ζώα
-
στα μέρη της πόλης
-
στα προσωπικά αντικείμενα
-
στα φρούτα και στο φαγητό
-
στις ηλικίες των ανθρώπων, τα μέλη της οικογένειας, τα ρούχα, τα ανθρώπινα χαρακτηριστικά
-
στα δωμάτια του σπιτιού, στα έπιπλα
-
στο καρναβάλι, σε δραστηριότητες στο λούνα παρκ, στην παραλία, στην αυλή του σχολείου, στα αθλήματα. στη λίμνη. στα ταξίδια, στις διακοπές
-
στα βιβλία, θρανία, δασκάλους, ηλεκτρονικούς υπολογιστές
-
στην ώρα, στις μέρες της εβδομάδας
-
ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ
-
να γράψει για τον εαυτό του/της πράγματα, όπως το όνομά του/της, την ηλικία του/της και το πώς αισθάνεται
-
να απαντήσει σε ερωτήσεις για τον εαυτό του/της καθώς και το τι μπορεί και τι δεν μπορεί να κάνει
-
να περιγράψει το δωμάτιό του/της
-
να περιγράψει τον φίλο/ τη φίλη του/της
-
να γράψει μια λίστα του τι περιέχει η βαλίτσα που θα πάρει στις διακοπές