a' junior

Μαθησιακοί Στόχοι για το

Επίπεδο: a junior

 

Οι γλωσσικές δεξιότητες που περιγράφονται παρακάτω είναι οι βασικές δεξιότητες που θα αποκτήσουν οι μαθητές/τριες (Young Leamers) τον πρώτo χρόνο εκμάθησης της αγγλικής γλώσσας.

 

ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ

Ο μαθητής/Η μαθήτρια θα μπορεί να διαβάσει και να κατανοήσει κείμενα όπως:

  • διαλόγους που γίνονται σε: μια φάρμα, σε έναν ζωολογικό κήπο, σε μία πόλη, σε ένα φρουτοπωλείο, σε ένα πάρτι γενεθλίων

  • συζητήσεις σχετικά με οικογενειακές φωτογραφίες, το σπίτι, τα ρούχα

  • για τα χαρακτηριστικά του προσώπου, τα γεύματα, την κουζίνα

  • μια σχολική τάξη, σε ένα λούνα παρκ, στη παραλία, στη σχολική αυλή

  • τηλεφωνική συνομιλία, συζήτηση για ένα τηλεοπτικό πρόγραμμα, συζήτηση για τις διακοπές που θα πάνε

  • περιγραφές για ένα καρναβάλι, για ένα λούνα παρκ, για τη φύση.

  • Συνομιλίες: μια γυναίκα πιλότο, για έναν δάσκαλο, για το ημερήσιο πρόγραμμα ενός κοριτσιού, για κάποιες δραστηριότητες των παιδιών στην παραλία

ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΚΑΙ ΧΡΗΣΗ ΛΕΞΙΛΟΓΙΟΥ & ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ

Ο μαθητής/Η μαθήτρια θα μπορεί να κατανοεί και να χρησιμοποιεί λεξιλόγιο σχετικά με:

  • ζώα στη φάρμα και άγρια ζώα

  • μαγαζιά, κτήρια, δωμάτια και έπιπλα

  • φρούτα, φαγητό, γεύματα και ποτά

  • τα μέλη της οικογένειας

  • ρούχα, το πρόσωπο και το σώμα

  • το σχολείο και επαγγέλματα

  • δραστηριότητες, αθλήματα, τη θάλασσα και την παραλία

  • τηλεφωνικές συνομιλίες

  • μέσα μεταφοράς

  • την ώρα και τις μέρες της εβδομάδας

ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ

Ο μαθητής/Η μαθήτρια θα μπορεί να κατανοεί και να χρησιμοποιεί τις παρακάτω γλωσσικές δομές:

  • το ρήμα ΒΕ σε όλα τα πρόσωπα και τις μορφές

  • το ρήμα CAN (Μπορώ), το ρήμα LIKE (Μου αρέσει), και το ρήμα I’VE GOT (Έχω) σε όλα τα πρόσωπα

  • τις κτητικές αντωνυμίες: my, your, his, her, our, your, their

  • τις τοπικές προθέσεις: on(πάνω), in(μέσα), in front of(μπροστά), behind(πίσω), next to (δίπλα), between(ανάμεσα), uηder(κάτω)

  • τους χρόνους: απλό ενεστώτα, ενεστώτα διαρκείας

  • ρήματα στην προστακτική

  • τις ερωτηματικές λέξεις: where (πού), what (τι), whose (ποιανού), how (πώς)

ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ

Ο μαθητής / Η μαθήτρια θα μπορεί να επικοινωνήσει προφορικά με άλλους ανθρώπους. Συγκεκριμένα θα μπορεί:

  • να ρωτήσει κάποιον το όνομά του, την ηλικία του

  • να ρωτήσει ή να απαντήσει για διάφορα πράγματα που δεν τα γνωρίζει

  • να παίξει παιχνίδι μίμησης

  • να ρωτήσει τι έχει κάποιος και τι δεν έχει

  • να ρωτήσει κάποιον για τις δραστηριότητες που μπορεί να κάνει

  • να συνομιλήσει με κάποιον για το τι του/ της αρέσει και τι δεν του/ της αρέσει

  • να συνομιλήσει με κάποιον για τις συvήθειές του/της και για αυτά που κάνει κάθε μέρα

  • να περιγράψει αυτό που κάνει κάποιος αυτή τη στιγμή

  • να περιγράψει την πόλη του/της

  • να μιλήσει για φαγητό, φρoύτα και τα γεύματα της ημέρας

  • για την οικογένειά του/της

  • να περιγράψει τα δωμάτια ενός σπιτιού και να πει τι έχει μέσα το υπνοδωμάτιό του/της

  • για τα ρούχα του/της και να πει πού είναι

  • για την τάξη του/της

  • να προτείνει σε κάποιον να παίξουνε και να πει τι του/της αρέσει να παίζει

  • να πει τι κάνει αυτή τη στιγμή

  • να συνομιλήσει για ένα τηλεοπτικό πρόγραμμα

  • να περιγράψει ένα πρόσωπο και ένα σώμα

  • να απαντάει τι ώρα είναι

  • να περιγράψει πράγματα που έχει

ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ

Όταν ακούει συνομιλία ή μονόλογο ζωντανά ή στο ραδιόφωνο ή στην τηλεόραση, ο μαθητής / η μαθήτρια θα  μπορεί να καταλάβει τις λέξεις που αναφέρονται

  • στους αριθμούς

  • σε διάφορα ζώα

  • στα μέρη της πόλης

  • στα προσωπικά αντικείμενα

  • στα φρούτα και στο φαγητό

  • στις ηλικίες των ανθρώπων, τα μέλη της οικογένειας, τα ρούχα, τα ανθρώπινα χαρακτηριστικά

  • στα δωμάτια του σπιτιού, στα έπιπλα

  • στο καρναβάλι, σε δραστηριότητες στο λούνα παρκ, στην παραλία, στην αυλή του σχολείου, στα αθλήματα. στη λίμνη. στα ταξίδια, στις διακοπές

  • στα βιβλία, θρανία, δασκάλους, ηλεκτρονικούς υπολογιστές

  • στην ώρα, στις μέρες της εβδομάδας


  • ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ

  • να γράψει για τον εαυτό του/της πράγματα, όπως το όνομά του/της, την ηλικία του/της και το πώς αισθάνεται

  • να απαντήσει σε ερωτήσεις για τον εαυτό του/της καθώς και το τι μπορεί και τι δεν μπορεί να κάνει

  • να περιγράψει το δωμάτιό του/της

  • να περιγράψει τον φίλο/ τη φίλη του/της

  • να γράψει μια λίστα του τι περιέχει η βαλίτσα που θα πάρει στις διακοπές